Esben

Team Esbjerg vil fylde hallen mod Viborg

Pressemeddelelse:

Team Esbjerg har Danmarks stærkeste hjemmepublikum, og i klubbens første kamp i en semifinale om det danske mesterskab, kampen mod Viborg HK’s stjernebesatte mandskab lørdag kl. 17.10 i Blue Water Dokken, ventes interessen at nå nye højder.

- Vi har fået vildt mange forespørgsler om billetter i denne uge, og lige meget hvor vi bevæger os, er der opmærksomhed om kampen, også blandt ikke særligt håndboldinteresserede. Vi håber og tror på 2.500 tilskuere til Viborg-kampen, hvilket vil være ensbetydende med en fyldt hal, siger Team Esbjergs salgschef, Erik Christensen.

Team Esbjerg opnåede med et tilskuergennemsnit på 1.488 til 11 hjemmekampe i grundspillet Dame Håndbold Ligaens højeste snit fulgt af lørdagens modstander, Viborg, med 1.351 tilskuere. Kvartfinalen i slutspillet, Super 6, mod Team Tvis Holstebro trak 1.819 tilskuere.

Erik Christensen vurderer, at Team Esbjerg tiltrækker især det modne publikum til sine kampe, idet hovedparten af tilskuerne er over 40 år. Desuden har klubben godt fat i det håndboldinteresserede publikum fra både oplandet og Esbjergs håndboldmiljø.

Indtrykket bekræftes af kontaktchef Karsten Laursen, Moove Advertising, som har været formand for Operation Fyldt Hal.

- Generelt er tilskuernes alder nok en anelse højere end til fodbold, og så er der forholdsvis flere kvinder. Men vi er ikke i mål endnu, idet vi gerne skal over 2.000 tilskuere til hjemmekampe, siger Karsten Laursen.

Blandt initiativer for at få flere tilskuere er at skabe en bedre totaloplevelse med lys og lyd. 123Disko er med til at skabe stemning før og under kampe, uden at der går tivoli i afviklingen, og resten sørger spillerne for med deres gode præstationer.

Også sponsorerne bidrager til den fine publikumsopbakning i Blue Water Dokken. Erik Christensen skønner, at op mod 100 af de ca. 110 medlemmer af Team Esbjerg Business deltager med gæster i VIP-spisningen inden kampe. I gennemsnit deltager ca. 400 i VIP-arrangementer, inden Viborg-kampen endnu flere.

- Kvindehåndbold er vores mulighed for at få en højere stemme i mængden, og derfor har vi valgt at være sponsor i Team Esbjerg, siger Karsten Laursen, Moove Advertising.

Kampen mellem Team Esbjerg og Viborg HK vises på TV 2, og salget af reklamer på LED-bander, gulv og toblerone-skilte har passeret 200.000 kr.

[caption id="attachment_5218" align="alignleft" width="420"]Ahlm og co. for fulde huse (Foto: Niels Husted).  Ahlm og co. for fulde huse (Foto: Niels Husted).[/caption]

MEST LÆSTE - SPORTSNYHEDER

SENESTE SPORTSNYHEDER