Lidl og landsholdsspiller i fælles kampagne for kvindesporten
I forbindelse med kvindernes fodbold-EM i Schweiz har supermarkedskæden Lidl lanceret kampagnen Never Stop Growing, der har til formål at styrke kvindesporten og inspirere unge piger til at forfølge deres drømme. En af kampagnens frontfigurer er den tyske landsholdsspiller Xenia Smits.
I kampagnen henvender Smits sig til sit 10-årige jeg med budskabet om at tro på sig selv og aldrig give op: "Jag dine drømme – de kan gå i opfyldelse," lyder det fra Smits ifølge Handball.World. Hun deler ærligt ud af sine erfaringer – både om nervøsitet før kampe og vigtigheden af en sund kost i elitesport: "Jeg har lært, at man hverken skal spise for lidt eller for meget – men spise rigtigt og lytte til sin krop," siger hun videre.
Senere i år venter endnu et stort øjeblik for Xenia Smits i hendes landsholdskarriere, når håndbold-VM for kvinder afholdes i Tyskland og Holland. Her håber hun og resten af det tyske landshold at spille med om medaljerne.