Redaktionen

Hård Kritik af Krickau og danskerne i Flensburg-Handewitt

Inden sæsonen startede, havde de fleste eksperter Flensburg-Handewitt som favorit til bundesliga-titlen.

Nu, hvor vi er syv kampe inde i sæsonen, ligger Flensburg på en 9. plads og har ikke vundet i tre kampe, hvilket får frustrationerne blandt fansene til at vokse.

Her er de seneste kommentarer:

Fan-reaktioner: Hannover-Burgdorf - Flensburg-Handewitt

“Fantastisk indsats af fansene ... men jeg holder fast i min mening: Hvis man vil være mester, og jeg tror, at SG gerne vil være det, så skal man også vinde sådan en kamp. Efter det første pointtab i Gummersbach er det igen en stor skuffelse. Spillet er igen kun baseret på Pytlick, og fra fløjene kom der stort set intet fra de andre spillere ... taktikken er relativt nem at gennemskue”

“Der var mange hårde kritikpunkter fra SG-siden, nogle gange for hårde, for det var efter min mening en god og tæt kamp fra begge sider med konstante føringsskift. 30 sekunder før slut fløjt diskuterer Krickau det sidste spiltræk. Om hans spillere fulgte hans instruktioner? I hvert fald lykkedes det ikke. Med en uafgjort ville SG stadig have været med i toppen, men nu må de nøjes med en 8. plads (med en kamp i baghånden)”

“Efter at have kølet lidt ned følelsesmæssigt, står jeg med ét spørgsmål. SG har halvdelen af det danske landshold, men når jeg ser på Kirkeløkkes kropssprog, får jeg kvalme. Jeg er stadig forsigtig med Smits på grund af hans alvorlige sygdom, som sikkert stadig spøger i hans hoved, hvilket er forståeligt. Men allerede i de første 10 minutter havde vi så mange tekniske fejl. Måske er Krickau en god træner, der går dybt ind i analyserne, men han formår i høj grad ikke at få det ud på banen med sine spillere. Man skal da kunne læse spillet. Jeg forstår det ikke”

“Jeg er også totalt frustreret, ligaens top virker i øjeblikket længere væk end sidste sæson. For at beskytte Krickau lidt: Efter min mening er der ingen af spillerne i truppen, som er blevet hentet af ham. Selv skiftet med Kirkeløkke blev, efter min mening, planlagt før hans tid. Jeg synes, at et af hovedproblemerne er, at man har efterladt playmaker-positionen uændret og ikke har nogen alternativer. Pytlick er ofte mere fremtrædende på landsholdet, fordi bolden dér bevæger sig hurtigere i angrebet. Gottfridsson spiller ikke længere i det tempo. Smits er stadig en skygge af sig selv efter sin sygdom. Det sidste kunne ingen forudse, og det kan stadig blive bedre”

Se kampen I tal HER

Det læser de besøgende på HBOLD lige nu

MEST LÆSTE - SPORTSNYHEDER